Szkoła Podstawowa w Górzynie

Idź do spisu treści

Menu główne

Absolwent przedszkola

Oddział Przedszkolny > Kącik dla rodziców - przeczytaj



Dziecko kończące edukację przedszkolną powinno:
(wymagania i powinności wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego)


W ZAKRESIE UMIEJETNOŚCI SPOŁECZNYCH I ODPORNOŚCI EMOCJONALNEJ:

  • Zorganizować sobie zabawę, bawić się z dziećmi i rywalizować z nimi np. podczas zabaw i gier sportowych.

  • Przestrzegać reguł obowiązujących w  społeczności dziecięcej i grzecznie zwracać się do innych.

  • Dzielic się swoją wiedza i umiejętnościami, a także brać udział w występach i konkursach.

  • Racjonalnie radzić sobie w sytuacjach trudnych i łagodnie znosić porażki.


W ZAKRESIE UMIEJETNOŚCI MATEMATYCZNYCH:

  • Liczyć na miarę swoich możliwości, pokazując palcem liczone obiekty i zna reguły obowiązujące podczas liczenia.

  • Ustalać równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary oraz wie, gdzie jest więcej a gdzie mniej elementów.

  • Wyznaczać wynik dodawania i odejmowania poprzez liczenie na palcach  i na innych zbiorach zastępczych.

  • Różnicować stronę lewą i prawą, określać kierunki oraz ustalać położenie obiektów w stosunku

    do własnej osoby oraz w odniesieniu do innych obiektów.

  • Dokonywać prostych sposobów mierzenia: krokami, stopa za stopą, łokciem, dłonią i palcami.

  • W kolejności wymienić pory dnia, dni tygodnia, miesiące i pory roku.


W ZAKRESIE GOTOWOŚCI DO CZYTANIA I PISANIA:

  • Potrafi określać kierunki oraz miejsca na kartce papieru

  • Rozpoznaje i zapamiętuje to, co jest przedstawione na obrazkach.

  • Ma sprawne ręce i dobra koordynację wzrokowo-ruchową.

  • Interesuje się czytaniem i pisaniem oraz jest dobrze przygotowane do nauki czytania i pisania.

  • Słucha opowiadań,  baśni i rozmawia o nich (interesuje się książkami)

  • Układa zdania, wyodrębnia w nich wyrazy, które dzieli na sylaby oraz wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej.

  • Odczytuje krótkie podpisy pod obrazkami, napisy na szyldach.


ZAKRESIE  SPRAWNOŚCI MANUALNEJ:

  • Potrafi przyjmować prawidłową postawę,  siedząc przy stole i właściwie posługiwać się przyborami szkolnymi.

  • Wycinać po linii ciągłej i przerywanej.

  • Rysować, kolorować i malować (na temat podany i dowolny) a także zamalowywać duże przestrzenie kartki.

  • Odwzorowywać podstawowe kształty (koło, kwadrat, trójkąt) oraz kwadrat stojący na wierzchołku

  • Kreślić linie proste (pionowe, poziome, ukośne), łamane faliste, zaokrąglone oraz odwzorowywać (odtwarzać) szlaczki

    i wzory literopodobne bez liniatury i w liniaturze.

  • Przewlec, nawlec np. korale na sznur.


W ZAKRESIE CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH:

  • Poprawnie się umyć (w tym zęby), wytrzeć ręcznikiem, uczesać włosy grzebieniem.

  • Samodzielnie i w przyjęty sposób korzystać z toalety.

  • Nakładać i zdejmować z siebie odzież

  • Nakrywać do stołu i utrzymywać porządek w miejscu, w którym przebywa.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego