Szkoła Podstawowa w Górzynie

Idź do spisu treści

Menu główne

Regulamin rekrutacji

Rekrutacja > Szkoła Podstawowa
 



Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Górzynie
– zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja


Podstawy prawne:

1. Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.).

3. Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013 r., poz.135)

5. Statut Szkoły Podstawowej im .Stefana Żeromskiego w Górzynie

6. Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy ( Dz.U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 ze zm.)

7. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
   lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. nr 155, poz. 1045, z późn. zm.).

8.  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania
    uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.).

9. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U.
   Nr 97, poz. 624, z późn. zm.).

Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1.
1. Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego.
W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.


2. Zapisy Regulamin Rekrutacji do Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Górzynie .”,  zwany dalej „Regulaminem”,  określa ogólne zasady
       przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym    oraz  zakres uprawnień   i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej. Regulamin stosuje się do kandydatów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej w Górzynie, ze względu na to, że szkoła jest publiczną placówką ogólnodostępną.

3. Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się w formie papierowej  bezpośrednio w szkole.


4. Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły. Informacja umieszczana jest na stronie www.spgorzyn.lubsko.pl oraz w tablicy ogłoszeń w holu głównym. Informacja podawana jest do
28 lutego.

5. Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do szkoły. Komunikat jest publikowany na  stronie www
.spgorzyn.lubsko.pl oraz
w tablicy ogłoszeń w holu głównym.


6. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły.


7. Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.


8. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Szkołę Podstawowa w Górzynie jako szkołę pierwszego wyboru.


§ 2.
1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) szkole – należy rozumieć Szkoła Podstawowa w Górzynie;
2) dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Szkoły w Górzynie;
3) Komisji Rekrutacyjnej – należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
4) kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria określone w statucie szkoły;
5)  liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną i złożyli wymagane dokumenty we właściwym czasie;
6) liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia;
7) wniosek o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Szkoły Podstawowej w Górzynie.


Rozdział II
Zasady rekrutacji


§ 3.
1. Do szkoły w roku szkolnym 201
6/17 przyjmowani są:
1)
dzieci urodzone w 2009 r. – 7 latki (odroczone w roku szkolnym 2015/16);
2) dzieci urodzone w okresie od 1 stycznia do 31 czerwca 2009 r. (decyzja rodziców do końca marca 2016 r. o kontynuacji nauki w klasie pierwszej);
3) dzieci w wieku 6 lat urodzone w 2010 r. na wniosek rodzica. (które obecnie w roku szkolnym 2015/2016 korzystają z wychowania przedszkolnego).

2. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku, który można pobrać ze strony internetowej szkoły lub bezpośrednio w placówce od dnia 28 lutego – dotyczy dzieci spoza obwodu.


3. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.


4. Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.


5. W przypadku składania wniosków o przyjęcie do  większej liczby  placówek,  rodzic  określa preferencje co do kolejności przyjęcia.


§ 4.
1. Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
1) zarejestrowanie kandydata w systemie elektronicznego naboru;
2) postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;
3) podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły;
4) postępowanie odwoławcze;
5) postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.

§ 5.
1. Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.

2. W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjna na podstawie kryteriów określonych w statucie szkoły.

3.  Publikacja wyników naboru odbędzie się w terminie 14 dni od zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do 18 kwietnia poprzez zamieszczenie  list osób przyjętych i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń
.

4. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale.


Rozdział III
Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji


§ 6.
1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z wymaganymi załącznikami.


2. Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu lub strony www
.spgorzyn.lubsko.pl

3. Wypełniony wniosek wraz  z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektora szkoły pierwszego wyboru.


4. Do wniosku załącza się:     
1) Do wglądu akt urodzenia dziecka lub dowód osobisty,
2) Nr PESEL
3)  Oświadczenie lub zaświadczenie o miejscu zameldowania / zamieszkania.

5. Dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 4  i pkt 1-3 składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a §1 Kpa odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.


6. Oświadczenia, o których mowa w § 6 ust. 4 i pkt 3 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”.

7. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/ opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.


8. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do wójta /burmistrz/ prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.


9. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej  jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru.


Rozdział IV
Procedura  odwoławcza


§ 7.
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.


2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.


3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia  może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.


4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.


5.  Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.




Rozdział V
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe


§ 9.
1. Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.


2.  Regulamin obowiązuj
e z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego