Szkoła Podstawowa w Górzynie

Idź do spisu treści

Menu główne

Zasady rekrutacji

Rekrutacja > Oddział Przedszkolny
 



Zasady rekrutacji, kryteria i warunki przyjęć do Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Górzynie




Regulamin rekrutacji do Oddziałów Przedszkolnych
– zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja



Podstawy prawne:

1. Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.).

3. Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013 r., poz.135)

4. Statut Szkoły Podstawowej w Górzynie


Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1.
1. Regulamin nie dotyczy przyjęcia dziecka do oddziałów przedszkolnych w trakcie roku szkolnego. W tym przypadku decyzję o przyjęciu do oddziału  podejmuje dyrektor szkoły.


2. Zapisy Regulamin Rekrutacji do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Górzynie,  zwany dalej „Regulaminem”,  określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do oddziału , tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz  zakres uprawnień   i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej. Regulamin stosuje się do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Górzynie , ze względu na to, że szkoła jest publiczną placówką ogólnodostępną.


3. Rejestracja kandydatów do oddziałów przedszkolnych odbywa się  bezpośrednio w szkole.


4. Rekrutacja do oddziałów prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły. Informacja umieszczana jest na stronie www
.spgorzyn.lubsklo.pl oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym. Informacja podawana jest na 6 dni przed terminem rekrutacji, po rozpatrzeniu deklaracji rodziców o kontynuowanie wychowania przedszkolnego przez dzieci uczęszczające już do oddziałów.

5. Dyrektor szkoły  podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do oddziałów przedszkolnych. Komunikat jest publikowany na  stronie www
.spgorzyn.lubsko.pl oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym.

6. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły.


7. Odziały przedszkolne prowadzą nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.


8. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Oddziały przedszkolne przy Szkole Podstawowej w Górzynie jako oddziały przedszkolne pierwszego wyboru.


§ 2.
1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Oddziałach przedszkolnych – należy rozumieć oddziały przedszkolne przy Szkole Podstawowej w .Górzynie;
2) dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej  w Górzynie;
3) Komisji Rekrutacyjnej – należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora szkoły w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
4) kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria określone w art. 20 c ust. 1 ustawy o systemie oświaty oraz kryteria określone dla drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego przez dyrektora szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem;
5) liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów, które zostały zakwalifikowane przez Komisję Rekrutacyjną i złożyły wymagane dokumenty
we właściwym czasie;
6) liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę dzieci niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia;
7) wielodzietności rodziny – należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;
8) samotnym wychowywaniu dziecka – należy przez to rozumieć, że dziecko jest wychowywane przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą
w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicami;
9) wniosek o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Górzynie.

Rozdział II
Zasady rekrutacji


§ 3.
1. Do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 201
6/17 przyjmowane są:
1)
dzieci urodzone w 2010 r. – 6 latki (decyzja rodziców o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego);
2)
dzieci urodzone w 2011 r. (5 latki);
3)
dzieci w wieku 4 lat urodzone w 2012 r.

2. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku, który można pobrać ze strony internetowej szkoły lub bezpośrednio w placówce od dnia 28 lutego.


3. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.


4. Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.


5. Godziny pobytu dziecka w oddziałach zadeklarowane we wniosku są wiążące przy podpisywaniu umowy. Dopuszcza się zmiany tylko w szczególnych przypadkach.


6.  Po ogłoszeniu wyników rekrutacji rodzic dziecka zobowiązany jest do podpisania umowy,  w sprawie świadczenia usług przez publiczne przedszkole na dany rok szkolny, w terminie wyznaczonym przez dyrektora placówki.


7. W przypadku składania wniosków o przyjęcie do oddziałów przedszkolnych do większej liczby  placówek,  rodzic  określa preferencje co do kolejności przyjęcia.


§ 4.
1. Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
1) Złożenie wniosku kandydata w sekretariacie szkoły;
2) postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;
3) podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do oddziałów przedszkolnych;
4) postępowanie odwoławcze;
5) postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła w oddziałach dysponuje nadal wolnymi miejscami.

§ 5.
1. Do oddziałów przedszkolnych przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie obwodu szkoły.

2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w § 5 ust. 1, niż wolnych miejsc w oddziałach przeprowadza się pierwszy etap postępowania rekrutacyjnego. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
6) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Powyższe kryteria mają jednakową wartość. Komisja na potrzeby uporządkowania
w kolejności od największej liczby punktów do liczby najmniejszej przyjmuje dla każdego kryterium wartość – „ 1”.


3. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego i wystąpienia niemożności wyboru kandydatów, gdyż ich liczba przekracza liczbę miejsc, komisja przeprowadza dla tej grupy drugi etap postępowania rekrutacyjnego.


4. W drugim etapie postępowania rekrutacyjnego uwzględnia się kryteria określone przez organ prowadzący. Są to następujące kryteria:
1) Dziecko, którego oboje rodzice/prawni opiekunowie
2) Dziecko, którego oboje rodzice/opiekunowie pracują (kryterium stosuje się również do pracującego/studiującego w trybie dziennym rodzica/prawnego opiekuna samotnie wychowującego dziecko)
 - 4 pkt.
3) Dziecko, jednego rodzica pracującego
- 2 pkt.
4) Dziecko, którego rodzeństwo będzie kontynuowało edukację w przedszkolu
 -  2 pkt.
5) Dziecko z placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz dziecko z rodziny
objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny   - 1 pkt.
6) Dogodne (względem miejsca zamieszkania dziecka) położenie przedszkola
  1 pkt
7) Zapotrzebowanie rodziców na ilość godzin pobytu dziecka w przedszkolu
ponad realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego - 1 pkt

5. W przypadku, gdy wszyscy kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły są przyjęci do oddziałów pierwszego wyboru, a szkoła w oddziałach dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się na zasadach określonych w § 4 postępowanie rekrutacyjne dla kandydatów, którzy nie zostali przyjęci do innych przedszkoli na terenie gminy.


6. Do przedszkola mogą być przyjęci kandydaci zamieszkali poza obszarem obwodu szkoły, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła w oddziałach nadal dysponuje wolnymi miejscami. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem obwodu szkoły przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne na zasadach określonych w § 5 ust. 2 – 4  regulaminu.


7. Publikacja wyników naboru odbędzie się w terminie 14 dni od zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do 15 kwietnia br. Poprzez zamieszczenie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych do  oddziałów na tablicy ogłoszeń.


8. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła w oddziałach  nadal posiada wolne miejsca, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale.


Rozdział III
Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji


§ 6.
1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym do oddziałów przedszkolnych jest złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału wraz z wymaganymi załącznikami.


2. Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu szkoły lub strony www
.spgorzyn.lubsko.pl

3. Wypełniony wniosek wraz  z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektor  szkoły pierwszego wyboru.


4. Do wniosku dołącza się opcjonalnie:
1) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
2) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność kandydata;
3) orzeczenie o niepełnosprawności rodzica/opiekuna lub rodziców/opiekunów kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.);
4) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
5) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 135 ze zm.);

5. Dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 – 5 składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a §1 Kpa odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.


6. Oświadczenia, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 i pkt 4 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”.


7. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/ opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.


8. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do wójta /burmistrza/ prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.


9. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej  jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru.

Rozdział IV
Procedura  odwoławcza


§ 7.
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do oddziału
.

2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.


3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia  może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.


4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.


5.  Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.


Rozdział IV
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe


§
8.
1.  Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.


2. Na potrzeby rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 201
6/17, kryteria, o których mowa w art. 20 ust.4 ustawy – kryteria „ gminne”, ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z Burmistrzem.

3. Na rok szkolny 201
6/17 terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz terminy postępowania uzupełniającego określa dyrektor przedszkola w uzgodnieniu z Burmistrzem.

4. Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego