Szkoła Podstawowa w Górzynie

Idź do spisu treści

Menu główne

Regulamin Komisji Rekrutacyjnej

Rekrutacja > Oddział Przedszkolny
 




Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora
z dnia 26 lutego 2014 r.


Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej
w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Górzynie



podstawa prawna:
Art. 20 zb ust. 1 – 9 oraz art. 20 zd ust. 1 -3 ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy
o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz.7).


Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1.
1. Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”,  określa tryb działania Komisji Rekrutacyjnej oraz zakres uprawnień  i obowiązków członków komisji w postępowaniu rekrutacyjnym do oddziałów przedszkolnych.


2. Postanowienia Regulaminu obowiązują członków Komisji Rekrutacyjnej, powołanej zarządzeniem dyrektora.


3. Rejestracja kandydatów do oddziałów przedszkolnych odbywa się w formie papierowej.


4. Informacje o dokumentach wymaganych przy wnioskowaniu o przyjęcie dziecka do przedszkola dostępne są na stronie internetowej szkoły:
www.spgorzyn.lubsko.pl oraz na stronie BIP organu prowadzącego.

5. Termin rekrutacji określa organ prowadzący/dyrektor szkoły.


6. Komisja rekrutacyjna prowadzi rekrutację na wolne miejsca w oddziałach przedszkolnych.


7. Zasady postępowania rekrutacyjnego oraz tryb pracy komisji, określony w regulaminie dotyczy także postępowania uzupełniającego tj. postępowania po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami.


8. Komisja rekrutacyjna nie prowadzi postępowania w przypadku przyjęć do oddziału przedszkolnego w trakcie roku szkolnego.

§ 2.
1. Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje zarządzeniem Dyrektor szkoły.


2. Liczba członków jest nieparzysta.


3. Członkami Komisji mogą być nauczyciele zatrudnieni w placówce oraz pracownicy niebędący nauczycielami.


4. Dyrektor szkoły wyznacza przewodniczącego
Komisji.

5. W skład
Komisji wchodzą:
1) przewodniczący;
2) sekretarz;
3) pozostali członkowie.


6. Członkowie komisji są zobowiązani do podpisania oświadczenia o ochronie danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów udostępnianych w procesie rekrutacji.


Rozdział II
Tryb odbywania posiedzeń


§ 3.
1.  Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej odbywa się w terminie 5 dni od zakończenia terminu składania wniosków o przyjęcie do oddziałów przedszkolnych, podawanego do informacji publicznej przez organ prowadzący/dyrektora szkoły.


2. Przewodniczący
Komisji jest uprawniony do zwoływania posiedzeń w trybie nadzwyczajnym.

3. Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej zwołuje, prowadzi i nadzoruje Przewodniczący Kmisji.


4. Udział w posiedzeniach
Komisji jest obowiązkowy dla wszystkich jej członków.

5. Członkowie
Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji tj. do złożonych wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami.

6. Posiedzenia
Komisji są protokołowane. Protokół z posiedzenia zawiera: datę, skład osobowy, ustalenia komisji. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego i członków.

7. Obsługę administracyjno-biurową komisji prowadzi sekretariat  szkoły.

Rozdział III
Zadania i uprawnienia Komisji Rekrutacyjnej


§ 4.
1.  Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) dokonanie merytorycznej oceny wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami;
2) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego;
3) podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych do oddziałów przedszkolnych, zgodnie z  wymogami art. 20 zc ust. 4, wywieszonej w widocznym miejscu w siedzibie szkoły, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia. Wzór listy kandydatów przyjętych jest załącznikiem nr 1 do Regulaminu;
4)  podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów nieprzyjętych do oddziałów przedszkolnych – załącznik nr 2 do regulaminu;
5) w przypadku mniejszej liczby kandydatów na liście przyjętych podaje się liczbę wolnych miejsc;
6) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z załącznikiem nr 3;
7) sporządzanie, w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica/opiekuna kandydata, uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Uzasadnienie odmowy przyjęcia zawiera: przyczyny odmowy, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym;
8) w przypadku wolnych miejsc w placówce, przeprowadzenie w terminie do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego według tych samych zasad.

2.  Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/opiekunów prawnych dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w art. 20 c ust. 4 pkt 1 i 6 ustawy, tj. dokumentów potwierdzających wielodzietność rodziny i fakt samotnego wychowywania dziecka. Termin dostarczenia potwierdzeń wyznacza przewodniczący.

3. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwracać się do wójta/burmistrza, prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2. Organ jest zobowiązany do potwierdzenia okoliczności w terminie 14 dni.

4.   Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa.

§ 5.
1.  Do obowiązków członków
Komisji należy w szczególności:
1) uczestniczenie we wszystkich posiedzeniach
Komisji;
2) czynny udział w pracach
Komisji;
3) wykonywanie poleceń Przewodniczącego;
4) zapoznanie się z przepisami regulującymi rekrutację do placówki;
5) ochrona danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów;

§ 6.
1.  Do obowiązków Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) zapoznanie członków
Komisji z regulacjami prawnymi naboru do oddziałów przedszkolnych;
2) opracowanie harmonogramu posiedzeń
Komisji oraz porządku zebrań;
3) zawiadomienie członków
Komisji o terminie i miejscu zebrań komisji;
4) dostarczenie na posiedzenie
Komisji dokumentacji kandydatów do oddziałów przedszkolnych,  w oparciu o które Komisja przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne;
5) przewodniczenie zebraniu
Komisji;
6) zapewnienie obsługi administracyjnej – dostęp do dokumentów, przepisów; zaopatrzenie w sprzęt biurowy i papier;
7) sprawdzenie treści protokołu oraz jego podpisanie;
8) przygotowanie informacji w formie wydruku papierowego, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 3 -5 regulaminu;
9) występowanie do rodziców/opiekunów prawnych lub wójta/burmistrza/prezydenta miasta o potwierdzenia składanych oświadczeń, w przypadku wątpliwości co do ich treści;
10)  sporządzenie sprawozdania z przebiegu prac
Komisji wraz z wnioskami do dalszej pracy.


Rozdział IV
Porządek pracy Komisji Rekrutacyjnej


§ 7.
1.  Komisja Rekrutacyjnej pracuje według następującego porządku:
1) prace przygotowawcze polegają na:

a
/ sprawdzeniu pod względem formalnym złożonych wniosków,
b
/ w przypadku braków formalnych wykluczenie ich z postępowania rekrutacyjnego. Do wniosku odrzuconego z powodu braków formalnych należy dołączyć opis wskazujący na braki,
c
/ ustaleniu liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów przedszkolnych zamieszkałych na obszarze obwodu szkoły.
d)  przygotowanie wystąpień do rodziców/prawnych opiekunów lub gminy,
w której zamieszkuje kandydat, o potwierdzenie oświadczeń, które w ocenie członków
Komisji budzą wątpliwości,
e
/ sporządzenie cząstkowego protokołu z części wstępnej. Protokół powinien zawierać: liczbę wolnych miejsc w oddziałach przedszkolnych, liczbę złożonych wniosków ogółem, wykaz  kandydatów zakwalifikowanych do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego tj. kandydatów zamieszkałych na terenie gminy. Wykaz ten powinien być sporządzony w formie tabeli, zaś kandydaci zapisani w porządku alfabetycznym.

2) I etap postępowania rekrutacyjnego dotyczy wyłącznie wniosków rodziców /opiekunów dzieci zamieszkałych na terenie obwodu szkoły i polega na:
1) przypisaniu właściwej punktacji każdemu kandydatowi, zamieszkałemu na terenie obwodu szkoły za kryteria określone w art. 20 c ust. 2 ustawy według wartości określonych w „Zasadach rekrutacji do Oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Górzynie.”, wprowadzonych Zarządzeniem Dyrektora Nr  2 z dnia 26 lutego 2014 r.,
2) ustaleniu wykazu kandydatów wg liczby zdobytych punktów, rozpoczynając od liczby największej,
3) ustalenie, czy liczba zakwalifikowanych kandydatów do pierwszego etapu  postępowania rekrutacyjnego mieści się w liczbie wolnych miejsc;
4) w przypadku, gdy pozostały wolne miejsca po I etapie postępowania rekrutacyjnego oraz gdy w pozostałych placówkach prowadzonych na terenie gminy wszyscy jej mieszkańcy zostali przyjęci do przedszkola lub oddziału przedszkolnego,
Komisja przystępuje do II etapu postępowania rekrutacyjnego. Drugi etap postępowania można rozpocząć po uzyskaniu komunikatu z gminy o wynikach rekrutacji w pozostałych gminnych placówkach.
Informacja ta sporządzana jest na podstawie informacji kierowanych do gminy przez dyrektorów przedszkoli lub szkół podstawowych, w których prowadzone są oddziały przedszkolne, o nieprzyjęciu do przedszkola/oddziału przedszkolnego dziecka podlegającego obowiązkowemu rocznemu wychowaniu przedszkolnemu i zamieszkałego na terenie gminy.                            
5) w przypadku, gdy wolnych miejsc w placówce jest mniej niż kandydatów zamieszkałych na terenie gminy,  
Komisja przeprowadza II etap postępowania rekrutacyjnego. Etap II obejmuje kandydatów z równorzędną najniższą punktacją,

3) II etap postępowania rekrutacyjnego prowadzi się, gdy:

  • liczba kandydatów z obwodu szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc – pod uwagę bierze się tylko kandydatów z ostatnich pozycji na listach rankingowych o równorzędnej liczbie punktów. Dla tej grupy zlicza się łącznie punkty z I etapu i punkty ustalone na podstawie kryteriów „gminnych”. Wybiera się kandydatów z największą punktacją,

  • po przyjęciu wszystkich dzieci z gminy przedszkole posiada wolne miejsca – rekrutację prowadzi się dla zamieszkałych poza obwodem. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obwodem postępowanie rekrutacyjne jest dwuetapowe: najpierw kwalifikuje się dzieci na podstawie kryteriów z art. 20 c ust. 2 pkt 1-7, a przy nadwyżce kandydatów postępuje się w ten sposób, że dla nieprzyjęty lub posiadających równorzędną liczbę punktów oblicza się łącznie punkty z I etapu i punkty uzyskane za kryteria „gminne”.


Kolejność czynności w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego to:
1) określenie liczby miejsc wolnych po I etapie postępowania rekrutacyjnego;
2) przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego w zależności od niżej opisanych sytuacji:

Uwaga! I i II etap postępowania prowadzi się kolejno po sobie, bez odstępu czasowego


a) dla kandydatów nieprzyjętych w pierwszym etapie albo dla kandydatów
z jednakową liczbą punktów i niemożnością wskazania osoby przyjętej ustala się punktację jako sumę liczby punktów uzyskanych w pierwszym etapie
i punktów za kryteria  „gminne”,
b) ustala się listę kandydatów z największą liczbą punktów,
c) przygotowuje się listę kandydatów przyjętych i nieprzyjęty oraz liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia,
d) w przypadku nieprzyjęcia kandydata zamieszkałego w gminie, a podlegającego obowiązkowemu rocznemu przygotowaniu przedszkolnemu, dyrektor przedszkola przekazuje natychmiast informację do burmistrza miasta (wzór pisma P- 12) o nieprzyjęciu do oddziału przedszkolnego.

Uwaga!
I i II etap postępowania przeprowadza się z odstępem  czasowym

a)
Komisja ustala liczbę wolnych miejsc,
b) sporządza się wykaz kandydatów zamieszkałych w gminie, którzy nie zostali przyjęci do innych przedszkoli  tj. ich pierwszego lub drugiego wyboru,
c) po zgromadzeniu wszystkich informacji,
Komisja ustala punktację jako sumę liczby punktów uzyskanych w pierwszym etapie i punktów za kryteria  „gminne”,
d) ustala się listę kandydatów z największą liczbą punktów,
e) przygotowuje się listę kandydatów przyjętych i nieprzyjęty oraz liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia.
f) w przypadku nieprzyjęcia kandydata zamieszkałego w gminie, a podlegającego obowiązkowemu rocznemu przygotowaniu przedszkolnemu,
Dyrektor szkoły przekazuje natychmiast informację do Burmistrza wzór pisma P-12) o nieprzyjęciu do oddziału przedszkolnego.

  • trzecia sytuacja: wszystkie dzieci z gminy zostały przyjęte, a przedszkole posiada wolne miejsca. Do oddziału przedszkolnego zgłosiło się wielu kandydatów mieszkających poza gminą:


Uwaga!
I i II etap postępowania prowadzi się kolejno po sobie, bez odstępu czasowego

a)  
Komisja ustala liczbę wolnych miejsc,
b) sporządza się alfabetyczny wykaz kandydatów zamieszkałych poza gminą,
c)
Komisja ustala punktację jako sumę liczby punktów uzyskanych w pierwszym etapie i punktów za kryteria  „gminne”,
d) ustala się listę kandydatów z największą liczbą punktów,
e) przygotowuje się listę kandydatów przyjętych i nieprzyjęty oraz liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia.

4) postępowanie uzupełniające prowadzi się po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, gdy szkoła w oddziałach przedszkolnych  dysponuje wolnymi miejscami.

Obowiązują takie same zasady postępowania uzupełniającego, jak opisane powyżej. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny.

§ 8.
1.  Po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z procedurami opisanymi w § 7 ust. 1 pkt. 1–4,  Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół. W przypadku postępowania, określonego w pkt 3 sporządzane są niezależne dwa protokoły.


2. Po zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym
Komisja sporządza sprawozdanie z prac i przedstawia je dyrektorowi szkoły. Sprawozdanie powinno zawierać prócz danych statystycznych, opis działań oraz wnioski do organizacji pracy Komisji w kolejnym roku szkolnym.


Rozdział V
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe


§ 9.

1.  Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.

2. Na potrzeby rekrutacji do  w roku szkolnym 2014/15 , kryteria, o których mowa w art. 20 ust.4 ustawy – kryteria „ gminne”, ustala
Dyrektor szkoły w uzgodnieniu z Burmistrzem.  

3. Na rok szkolny 2014/15 terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz terminy postępowania uzupełniającego określa  szkoły

4. Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.





 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego